Kori on tyhjä.

Usein kysytyt kysymykset

Näiden kysymysten ja vastausten avulla löydät ratkaisun usein kysyttyihin kysymyksiin.

 

Mikäli et löydä vastausta etsimääsi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse: 03 5800 500 tai sähköpostitse osoitteeseen: info@konstashop.fi. Asiakaspalvelumme palvelee sinua ma-to klo 8–16 ja perjantaisin 8­-15.

 

1. Voinko tehdä ostoksia rekisteröitymättä?

Kyllä, KonstaShop.fi­ -verkkokaupassa voit myös tehdä ostoksia rekisteröitymättä. Voit myös helposti rekisteröityä tilauksen teon yhteydessä. Kirjautumalla sisään omilla tunnuksillasi näet tehdyt tilauksesi, voit seurata tilauksesi etenemistä, sekä voit halutessasi tilata uutiskirjeen, josta saat ensimmäisten joukossa tietoa uusista tuotteista, kampanjoista ja kilpailuista.

 

2. Miten löydän etsimäni tuoteen?

Konsta Shopissa tuotteita voidaan etsiä tuotteen nimen, tuotemerkin tai yleisemmän tuoteryhmän mukaan. Ohjeita tuotteiden hakuun ja ostamiseen löydät: Näin ostat -välilehdeltä.

 

3. Miten nopeasti tilaukseni käsitellään? Koska saan tilaamani tuotteet?

Kaikki tilaukset pyritään käsittelemään heti tilauspäivää seuraavana mahdollisena arkipäivänä. Varastotuotteiden toimitusaika on 2-4 arkipäivää. Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan erikseen tuotteen yhteydessä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu varastosta, saat siitä ilmoituksen sähköpostiisi.

 

4. Miten tilaukset toimitetaan ja mitkä ovat tilauksen toimituskulut?

Tuotteen toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta sekä tuotteen koosta ja painosta, sillä kaikkia tuotteita ei ole mahdollista tilata kirjelähetyksenä tai pakettiautomaatista noudettavaksi. Nämä Postin asettamat rajoitteet huomioiden voit valita KonstaShop.fi­ -verkkokaupassa juuri sinulle parhaiten sopivan toimitustavan alla listatuista toimitustapavaihtoehdoista:

 

Toimitustavat ja hinnat

1. Kirjelähetys 3,00 €
Edullinen vaihtoehto pienlähetyksille. Ei mahdollisuutta lähetyksen seurantaan. Kirjelähetys on valittavana toimitustavaksi vain tietyille pienille tuotteille. Jos toimitustapa ei ole valittavissa toimitustavaksi sisältää tilauksesi tuotteita, jotka eivät sovellu lähettäväksi kirjeessä.

 

2. Nouto pakettiautomaatti 5,00 €
Tilaus toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin. Pakettia säilytetään automaatissa 7 päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoituksen ja pakettiautomaatin koodi lähetetään tekstiviestillä.
Huom! Pakettiautomaatteihin ei ole mahdollista toimittaa tuotteita, jotka ovat suurempia kuin 60 x 36 x 60 cm. Tilatessasi suurikokoisia tuotteita, valitse vaihtoehtoinen toimitustapa. Posti uudelleenohjaa ylisuuret paketit noudettavaksi vaihtoehtoisesta noustopisteesta.

 

3. Nouto postista - Postipaketti 7,00 €
Toimitetaan lähimpään postiin. Voit noutaa paketin saatuasi saapumisilmoituksen, joka lähetettään tekstiviestinä tilauksella antamaasi puhelinnumeroosi. Lähetystä säilytetään postissa 7 päivää sen saapumisesta.

 

4. Postipaketin kotiinkuljetus 15,00 €
Suurissa kaupungeissa Posti toimittaa tuotteet kotiisi arkipäivänä klo 9­-21 välillä, muille alueille klo 9­-14. Posti varmistaa kotiinkuljetuksen ajankohdan puhelimitse. Tällöin sinun tulee antaa tilaajatietoihin puhelinnumero, mistä sinut tavoittaa päivisin. Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdasta sopimiseksi.

 

5. Nouto varastolta 0,00 €
Halutessasi voit noutaa tilauksesi varastoltamme osoitteesta Kohmankaari 3, Tampere. Kun tilauksesi on valmiina noudettavaksi saat meiltä sähköpostiviestin. Tilaukset tulee noutaa ma­-to klo 8-16 tai pe 8­-15. Huom! Ainoastaan tilausten nouto! Ei myyntiä suoraan varastolta.

 

6. Kurssimateriaalit, yhteistoimitus 0,00 €
Kurssimateriaalit palvelumme avulla on mahdollisuus maksuttomaan yhteistoimitukseen ryhmätilausten yhteydessä. Lisätiedot ja palvelun käyttöönotto: Suvi Kyyrönen, puh. (03) 5800 554 tai sähköpostitse: suvi@konstashop.fi

 

Toimitamme tilauksia ainoastaan Manner-Suomeen.

 

5. Haluaisin tilata tuotteen lähetettäväksi pakettiautomaattiin, mutta en löydä kyseistä toimitustapaa valikosta?

Pakettiautomaattilähetyksien koon määrittelee automattien lokeroiden koko. Pakettiautomaattiin mahtuvan paketin enimmäismitat ovat 60 x 36 x 60 cm. Mikäli jonkin näistä mitoista ylittyy, tuote ei sovellu toimitettavaksi pakattiautomaattiin ja näin ollen valinta poistuu toimitustapavalikosta.

 

Huomaathan, ettei myöskään A2 tai 45x60cm kokoiset tuotteet eivät sovellut toimitettavaksi pakettiautomaattiin, sillä tuotetta ei ole mahdollista pakata niin, että se täyttäisi yhä pakettiautomaatien määrittämättä enimmäismitat.

 

6. Toimitatteko tuotteita ulkomaille? / Which countries do you deliver to?

Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen. / We deliver goods only in Finland.

 

7. Voinko noutaa tuotteen varastolta?

Halutessasi voit noutaa verkkokaupassa tehdyn tilauksesi varastoltamme osoitteesta Kohmankaari 3, Tampere. Kun tilauksesi on valmiina noudettavaksi saat meiltä sähköpostiviestin tilauksen yhteydessä antamaasi osoitteeseen. Tilaukset tulee noutaa ma­-to klo 8­-16 tai pe 8­-15.

 

8. En ole varma tuotteen valinnasta, voinko tulla tekemään ostoksia paikanpäälle?

Myymälämme sijaitsee ainoastaan verkossa, emmekä valitettavasti voi ottaa asiakkaita vastaan varastollemme. Emme myy tuotteita suoraan varastoltamme.

 

Verkkokaupassa tehdyt tilaukset voit noutaa osoitteesta Kohmankaari 3, Tampere, saatuasi meiltä sähköpostiviestin, jossa kerrotaan, että tilauksesi on valmiina noudettavaksi. Tilaukset tulee noutaa ma­-to klo 8­-16 tai pe 8­-15.

 

Mikäli kaipaat apua tuotteiden valinnassa, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 03 5800 500 tai info@konstashop.fi.

 

9. Miten maksan tuotteen?

Maksuliikenteestä vastaa Verifone Finland Oy. Verifone takaa helpot, joustavat ja turvalliset maksuvaihtoehdot. Voit maksaa ostokset verkkomaksulla (Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP-Pohjola,  POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki) tai Visa tai MasterCard-korteilla. Lisäksi käytössämme on Collector Lasku/Osamaksu -palvelut.

 

10. Mitä tarkoitetaan Collerctor Lasku/Osamaksulla?

Kun valitset ostoksesi maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksun, saat automaattisesti vähintään 30, ja jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Voitte maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksunne pienempiin eriin. Collector lähettää laskun kotiisi noin kaksi viikkoa ennen sen eräpäivää ja se erääntyy maksettavaksi aina ostokuukautta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu. Kuukausimaksun vähimmäismäärä on ilmoitettu laskulla. Voit myös milloin tahansa maksaa koko jäljellä olevan summan kerralla pois.

 

Collector suorittaa luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä, jonka lisäksi tilaajan tulee olla vähintään 20-vuotias. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korko viivästyneeltä ajalta. Palvelu on tarkoitettu yksityishenkilöille.

 

Lisätietoa Collector Laskusta / Osamaksusta löydät täältä ja Collectorin oman sivuston yhteystietoineen täältä.

 

11.  Haluan maksaa tuotteeni vasta myöhemmin, mutta kun valitsen maksutavaksi Collector-laskun, kauppa pyytää minulta silti verkkopankkini tunnuksia. Miksi?

Collector suorittaa luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä, jonka lisäksi tilaajan tulee olla vähintään 20-vuotias. Verkkopankkitunnuksianne käytetään ainoastaan tunnistautumiseen, ei maksun suorittamiseen. Collector lähettää laskun kotiisi noin kaksi viikkoa ennen sen eräpäivää ja se erääntyy maksettavaksi aina ostokuukautta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.

 

12.  Tilasin tuotteet Colletor-laskulla / -osamaksulla. Minulla olisi kysyttävää laskustani. Keneen otan yhteyttä?

Collector Lasku/Osamaksu asiakaspalvelu vastaa kysymyksiinne puhelimitse 09 3158 9947 tai sähköpostitse: contactcenter@collectorbank.fi

 

13. Tarvitsen kirjanpitoani varten kuitin, onnistuuko se?

Saat heti tilauksen tehdessäsi tilausvahvistuksen, joka toimii kuittina ostoksestasi ja mahdollisena takuutodistuksena. Tilausvahvistukselta löydät tuotteiden hinnat, tilauksen kokonaissumman sekä alv-erittelyn.

 

14.  Onko tilaukseni tullut perille?

Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi heti, kun olemme vastaanottaneet tilauksesi. Voit myös tarkistaa omat tiedot ­sivuilta tilaushistoriasta, onko tilauksesi vastaanotettu. Muistathan kirjautua sisään verkkokauppaan nähdäksesi omat tietosi.

 

15. Tein tilauksen, mutta en ole saanut tilausvahvistusta. Missä vika?

Mikäli käytössäsi on ilmainen sähköpostiosoite (hotmail/jippii/luukku/suomi24), tilausvahvistus ja muut meiltä tulleet sähköpostiviestit ovat voineet eksyä roskapostin joukkoon. Gmail puolestaan saattaa ohjata viestimme tarjoukset välilehdelle. Mikäli viestiämme ei löydy roskapostien tai tarjousten joukosta, tarkista tilanne asiakaspalvelustamme.

 

16. Tein tilauksen, mutta haluaisin lisätä sille tuotteen jälkikäteen, onnistuuko se?

Mikäli tilausta ei ole vielä lähetetty, voidaan sille vielä lisätä tuotteita. Lisätilaus hoidetaan myös nettikauppamme kautta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joilloin saat ohjeet kuinka toimia.

 

17. Toimituksen seuranta

Postin lähetyksien kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella Postin verkkosivuilla osoitteessa www.posti.fi. Syötä Postin palveluun sähköpostiisi lähetetty lähetystunnus. Heti kun lähetyksesi on saapunut postitoimipaikkaasi, voit noutaa sen Postin toimipisteestä lähetystunnusta ja kuvallista henkilöllisyystodistusta vastaan. Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.

 

18. Miksi samasta tilauksesta tulee monta eri toimitusta?

Verkkokaupassamme myydään paljon erikokoisia tuotteita. Tämä toisinaan tarkoittaa sitä, että tuotteita joudutaan lähettämään käyttäen hyväksi Postin tarjoamaa monipakettilähetystä, jolloin tilaamasi tuotteet voidaan toimittaa yhden paketin sijaan 2-­5 erilisessä paketissa.

 

Käytämme monipakettilähetystä ainoastaan niissä tapauksissa, jolloin pakettien koko kasvaisi kohtuuttoman suureksi, jos tuotteet pakattaisiin samaan lähetykseen. Posti käsittelee monipakettilähetyksen paketit yksittäisinä lähetyksinä ja tästä johtuen jokaisesta paketista tulee myös oma saapumisilmoituksensa.

 

19.  En ole tyytyväinen tuotteeseen, voinko palauttaa sen?

Tuotteilla on 14 päivän vaihto­ ja palautusoikeus, joka lasketaan alkamaan tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja sen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan. Palauttaminen on asiakkaalle maksutonta. Vaihto­ ja palautusoikeus koskee myös vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen.

 

Pakkaa tuotteet huolellisesti ja liitä mukaan toimituksen mukana saamasi lähetyslista. Soita sen jälkeen asiakaspalveluumme numeroon 03 5800 500. Asiakaspalvelumme neuvoo, miten palautuksen kanssa menetellään.

 

20. Voinko vaihtaa tuotteen toiseen?

Useimmilla nettikaupastaamme ostetuilla tuotteilla on 14 päivän ilmainen vaihto­ ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja sen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan. Asiakkaan toiveesta leikatut ja tilatut tuotteet, kuten määrämittaisena tilattu raakapellava ei kuulu palautusoikeuden piiriin.

 

Pakkaa tuotteet huolellisesti ja liitä mukaan toimituksen mukana saamasi lähetyslista. Soita sen jälkeen asiakaspalveluumme numeroon 03 5800 500. Asiakaspalvelumme neuvoo, miten vaihdon kanssa menetellään.

 

21. Millainen takuu tuotteilla on?

Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään 6 kuukauden valmistus­ ja materiaalitakuu. Mikäli tuotteelle myönnetty takuuaika on pidempi, maininta siitä löytyy tuotekortilta. Tilausvahvistus ja/tai lähetyslista toimivat takuutodistuksena.

 

22. Ostoskorissa minulta kysytään alennuskoodia. Mikä alennuskoodi on ja mistä sen voi saada?

Alennuskoodilla voit saada verkkokaupasta kampanja­alennuksen. Alennuskoodin voit saada mm. kanta­-asiakkaille lähettämästämme uutiskirjeestä, kiitoksena aiemmasta tilauksesta tai tapahtumista, joissa olemme olleet mukana. Mikäli olet saanut alennuskoodin, saat edun itsellesi syöttämällä koodin alennuskoodi­kohtaan tilauslomakkeella. Voit käyttää vain yhden alennuskoodin kerrallaan.

 

 23.  Minulla on alennuskoodi, mutta en tiedä mitä minun tulee tehdä, että saan edun käyttööni. Mitä teen?

Alennuskoodin paikka löytyy ostoskorin viimeisessä vaiheessa, kohdassa 3) Tarkastele tilausta. Se tulee eteesi vasta, kun olet syöttänyt osoitetietosi sekä valinnut toimitus- ja maksutavan. Syötä alennuskoodi sille varattuun kenttään ja aktivoi se painamalla vieressä olevaa plussaa tai Enter-näppäintä. Tällöin näet alle ilmestyvän alennusrivin tai vaihtoehtoisesti esim. toimitusmaksun muuttuvan hintaan 0 €.

 

Tarkistathan, että haluamasi etu aktivoituu ja se vähentää ostoskorisi loppusummaa ennen tilauksen maksamista. Emme hyvitä etuja jälkikäteen.

 

24. En löytänyt vastausta kysymykseeni. Mitä teen?

Asiantunteva asiakaspalvelumme palvelee sinua kaikkiin verkkokauppaan sekä tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalvelumme palvelee sinua ma-to klo 8–16 ja perjantaisin 8­-15 numerossa:  03 5800 500. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen: info@konstashop.fi