
Verkkokauppojen joulusesongin alku kotimaisissa ja ulkomaisissa verkkokaupoissa on ruuhkauttanut Postin toimipisteitä ja pakettiautomaatteja ympäri Suomen. Maanantaista 27.11.2017 alkaen Posti on tarjonnut pidempiä aukioloaikoja ja lisää lähetysten noutopaikkoja joulusesonkiin.
Joulusesonki saattaa vaikuttaa myös Konstasta tehtyjen tilauksien toimituksiin. Mikäli toimitustavaksi valitsemasi pakettiautomaatti tai jopa palvelupiste, on ruuhkautunut, voidaan paketti toimittaa myös väliaikaiseen pop-up noutopisteeseen. Noutopaikka määräytyy joulusesongissa palvelupisteiden vapaan hyllytilan mukaan, emmekä me tilauksen lähettäjänä pysty tähän vaikuttamaan.
3 vinkkiä sujuvampiin ostoksiin Konstassa:
1) Tilauksen teko ja lähettäminen. Meillä tilaukset käsitellään nopeasti, ja ne lähtevät varastoltamme viimeistään seuraavana arkipäivänä. Kun tilauksesi on käsitelty, saat meiltä toisen sähköpostin, joka kertoo tilauksesi olevan matkalla. Mikäli olet rekisteröitynyt verkkokauppamme ja teet tilauksesi sisäänkirjautuneena tunnuksillasi, voit nyt seurata tilauksesi tilannetta Omat tiedot -sivulla. Voit halutessasi rekisteröityä asiakkaaksi täällä.
2) Tilauksen noutaminen. Lähetyksen noutopaikka kerrotaan saapumisilmoituksessa. Konstasta tehtyjen tilausten saapumisilmoitukset tulevat pääsääntöisesti tekstiviestillä. Mikäli pakettiasi ei olla pystytty jakamaan toivomaasi pisteeseen löydät väliaikaisten noutopisteiden tiedot täältä: pop up -noutopisteiden sijainnit ja aukioloajat.
Posti säilyttää lähetystä 7 päivää sen saapumisesta. Aiemmin toimipisteissä tilauksia säilytettiin 14 vuorokautta, mutta 1.10. alkaen sekä pakettiautomaatista, että postien toimipisteistä noudettavia tilauksia säilytetään 7 päivää sen saapumisesta. Tämä koskee myös pop up -noutopisteitä.
3) Varaudu jouluun ajoissa. Pukin konttiin menevien pakettien tilausta ei kannata jättää viimeisiin päiviin. Kun tilaat tuotteet viimeistään ti 19.12.2017, ne ehtivät perille ennen aattoa ja joulunpyhiä!
Tarkemman tiedotteen Postin joulusesongista voit lukea tästä.